ΤΕΛ. ΝΕΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΨΕΙΣ

STARTUPS

5 Μαΐου 2016

Gourmet Delivery: μια ταχέως αναπτυσσόμενη Ελληνική επιχείρηση

Δύο νέοι αποφάσισαν να παρατήσουν μια σίγουρη καριέρα στο εξωτερικό και να επιστρέψουν στην Ελλάδα της κρίσης ανοίγοντας τη δική τους επιχείρηση σε ένα περιβάλλον αποτρεπτικό για επενδύσεις. Ο λόγος για τον Γιάννη Κουτράκου και τον Βασίλη Παπαποστόλου, οι οποίοι άφησαν τις καλοπληρωμένες δουλειές τους για να δημιουργήσουν κάτι δικό τους στην πατρίδα τους.

Κάνοντας τη δική τους έρευνα αγοράς κατέληξαν πως ναι μεν οι περισσότεροι Έλληνες έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους το delivery, λόγω του επιμηκυμένου ωραρίου εργασίας, δεν έχουν ωστόσο εστιάσει στην ποιοτική εκδοχή του, καθώς τα περισσότερα διαθέσιμα μαγαζιά είναι ταχυφαγεία. Το «στήσιμο» του Gourmet Delivery είναι η απόδειξη πως ακόμη και το delivery μπορεί να γίνει ποιοτικό.

Ταυτόχρονα δίνεται «ανάσα» σε πολλά εστιατόρια στην Αθήνα τα οποία προσφέρουν εναλλακτικές επιλογές, όπως φαγητό για χορτοφάγους ή healthy επιλογές. Ακριβώς επειδή απευθύνονται σε περιορισμένο κοινό, δεν λειτουργούσαν με τη λογική του delivery λόγω του υψηλού κόστους που θα είχε μια τέτοια υπηρεσία. Πλέον τέτοιου είδους εστιατόρια και ζαχαροπλαστεία, που παραδοσιακά δεν κάνουν delivery, μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα του Gourmet Delivery για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

Όπως αναφέρει στο fortunegreece.com ο Γιάννης Κουτράκος, ένας εκ των συνιδρυτών του Gourmet Delivery, η ενασχόληση με το επιχειρείν στην Ελλάδα ήταν η απάντηση στο ερώτημα του πώς μπορεί η νέα γενιά να λειτουργήσει θετικά στην κρίση.

Πίστεψαν τόσο πολύ στη δυναμική του project που θεώρησαν πως τα οφέλη από τη δραστηριοποίησή τους θα ήταν πολλαπλάσια από τη συνέχιση της καριέρας τους στις προηγούμενες εργασίες τους στο εξωτερικό. «Κάποια στιγμή αποφασίσαμε πως ήρθε η ώρα και εμείς να κάνουμε κάτι και να προσφέρουμε πίσω στη χώρα που μας μόρφωσε, που μας σπούδασε, που μας έδωσε τα εχέγγυα να κάνουμε καριέρα. Επιπλέον, η επιχειρηματικότητα είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αποκτήσει κανείς εμπειρία σε θέματα διοίκησης, και να ξεφύγει από το subject matter expert σε ένα και μόνο αντικείμενο. Συνήθως θέλει κανείς δεκαετίες εμπειρίας για να το δει αυτό σε πολυεθνικές».
Νο1 κλάδος σε επενδύσεις το on demand delivery

Ο Γιάννης προσθέτει πως τα περιθώρια ανάπτυξης στο on demand delivery είναι εξαιρετικά μεγάλα τόσο εντός της χώρας, όσο και εκτός. Το επιβεβαιώνει άλλωστε και το γεγονός ότι ο εν λόγω κλάδος εξακολουθεί και διατηρεί την πρωτοκαθεδρία σε ότι αφορά την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων. «Αυτό εξηγεί και το υψηλό ενδιαφέρον που έχουμε δει από funds και angel investors για να επενδύσουν στο Gourmet. Το οποίο και πολύ ευγενικά αρνούμαστε, μιας και βασιζόμαστε 100% σε ιδία κεφάλαια».

Σε αυτούς που υποστηρίζουν πως ακόμη και αν υπήρχε σταθερότητα στην ελληνική οικονομία δεν θα έμπαιναν στη διαδικασία ίδρυσης εταιρείας επί ελληνικού εδάφους λόγω γραφειοκρατίας, ο Γιάννης απαντά πως σε σχέση με το εξωτερικό σίγουρα η διαδικασία είναι περισσότερο χρονοβόρα αλλά όχι απροσπέλαστη και αποθαρρυντική. «Δε θα συμβουλεύαμε κανέναν να μην τολμήσει να κάνει το όνειρό του πράξη για αυτόν το λόγο, αν και θα συμβουλεύαμε για την περαιτέρω απλούστευσή της — χαρακτηριστικό παράδειγμα η υποχρέωση του διαχειριστή να είναι ασφαλισμένος, που αυξάνει χωρίς λόγο τα κόστη λειτουργίας».

Μπροστά στο δίλημμα του να είσαι εργαζόμενος σε μια πολυεθνική ή να διοικείς τη δική σου επιχείρηση, όσο δύσκολη και αν είναι η κατάσταση στην ελληνική αγορά, ο Γιάννης προκρίνει το δεύτερο καθώς θεωρεί ότι σε μακροπρόθεσμο επίπεδο το κέρδος θα είναι μεγαλύτερο. «Εργαζόμενος από εργαζόμενος διαφέρει. Όντας υψηλόβαθμο στέλεχος σε μια πολυεθνική μπορεί κανείς να έχει σημαντικότερες απολαβές ή και μεγαλύτερη επιρροή από έναν επιχειρηματία σε start up με λιγότερη δουλειά και χωρίς ρίσκο. Από την άλλη, η επίδραση που μπορείς να έχεις σε μια τοπική κοινωνία ως επιχειρηματίας είναι πολύ πιο απτή, γιατί βλέπεις την επίδραση της δουλειάς στη ζωή των συνεργατών σου».

Εύλογα κανείς θα αναρωτηθεί γιατί ο πεινασμένος καταναλωτής να επιλέξει την πλατφόρμα του Gourmet Delivery από άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, όπως για παράδειγμα το e-food.gr. 

Σύμφωνα με τον Γιάννη αυτό που διαφοροποιεί το Gourmet Delivery από άλλες εταιρείες του κλάδου είναι ότι η ίδια η εταιρεία κάνει τη διανομή για τα μαγαζιά που είναι στη πλατφόρμα της, με αποτέλεσμα οι χρήστες της να έχουν πρόσβαση σε αυτά τα καταστήματα αποκλειστικά από το Gourmet Delivery. «Στην ουσία είμαστε logistics και technology business, όχι online aggregator. Η άλλη βασική διαφορά είναι η στόχευση στο πραγματικά ποιοτικό φαγητό. Οι πελάτες μας μας εμπιστεύονται τόσο για τις επιλεκτικές μας συνεργασίες με κορυφαία εστιατόρια και ζαχαροπλαστεία όσο και για την έγκαιρη και άρτια μεταφορά των αγαπημένων τους πιάτων και γλυκών».

30 εστιατόρια σε 5 μήνες λειτουργίας

Αυτήν τη στιγμή στο δίκτυο του Gourmet Delivery έχουν ενταχθεί 30 εστιατόρια που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Ο στόχος είναι να αυξηθούν έως το τέλος του χρόνου και να υπάρξει επέκταση και σε άλλες περιοχές της χώρας. «Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών είχαμε θέσει στόχους για παραγγελίες ανά ημέρα και κατάστημα καθώς και για συγκεκριμένα έσοδα αλλά τους πιάσαμε σύντομα οπότε πλέον το επαναπροσδιορίζουμε. Το Gourmet Delivery απασχολεί 9 υπαλλήλους στην 5μηνη λειτουργία του. Η δημιουργία θέσεων εργασίας είναι ο κινητήριος μοχλός της οικονομίας και είμαστε περήφανοι που έχουμε βάλει το λιθαράκι μας».
fpress.gr
 
Copyright © 2012-2016 BizNews
All rights reserved