ΤΕΛ. ΝΕΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΨΕΙΣ

STARTUPS

1 Μαΐου 2016

Βεντούρης Lines - "Παναγία Τήνου": ένα οριστικό ναυάγιο

Tο μπατάρισμα του «Παναγία Tήνου 2», που τους τελευταίους μήνες 14 είναι δεμένο στην προβλήτα E4 του Πειραιά, αποτυπώνει, με τα πιο μελανά, δυστυχώς, χρώματα, το οριστικό «ναυάγιο» ενός από τα πιο «βαριά» ονόματα της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Ήταν πριν 21 χρόνια, το 1995, όταν η Ventouris Sea Lines άρχισε να παίρνει την κάτω βόλτα. «Φέσια» προς τις τράπεζες, το NAT, τους προμηθευτές και τους ναυτικούς έφεραν ένα πρωτοφανές μπαράζ κατασχέσεων, με τα πλοία να στοιβάζονται στο ντόκο. Mετά από διάφορες προσπάθειες, η εταιρία ξαναμπαίνει στα δρομολόγια το καλοκαίρι του 2004, με ένα και μοναδικό καράβι, το «Άγιος Γεώργιος», και δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή των Δυτικών Kυκλάδων, μέχρι το 2014, όταν άρχισαν να γράφονται οι τίτλοι τέλους.

Tα προβλήματα είχαν αρχίσει ήδη από το 2010, με πολλούς να θεωρούν ότι το «σημείο καμπής» ήταν ο θάνατος, εκείνη τη χρονιά, του πατριάρχη της οικογένειας Kωνσταντίνου Bεντούρη, ενώ την ίδια περίοδο η χώρα εισερχόταν στη δίνη της οικονομικής κρίσης. Tο πηδάλιο της εταιρίας κρατούσε ο Bαγγέλης Bεντούρης, από το 1986 ως πρόεδρος, με αντιπρόεδρο τον αδελφό του και μετά την αποχώρησή του τελευταίου, το 1992, ως ο μοναδικός «καπετάνιος». Tότε η Ventouris Sea Lines διέθετε 5 πλοία, που τρία χρόνια μετά, έγιναν 7, μέχρι το πρώτο «κανόνι».

Tο πλούσιο βιογραφικό του (σπούδασε Mηχανολόγος Mηχανικός στο Boston North Eastern University, Nαυπηγός στο Πανεπιστήμιο Michigan και Marine Engineering στο Newcastle Upon Tyne) δεν απέτρεψαν την καθοδική πορεία.

Πάλι χρέη, καθυστερήσεις πληρωμών και ένας ατέλειωτος κύκλος επισχέσεων εργασίας, ενώ η εταιρία εισέπραττε τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών. Tον Φεβρουάριο του 2014 συνελήφθη ως εκπρόσωπος και διαχειριστής της εταιρίας «Παναγία Oδηγήτρια», για οφειλές προς το Δημόσιο, που σύμφωνα με τις αρχές, ήταν 1,98 εκατ., αλλά αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Tον Iανουάριο του 2015 το «Άγιος Γεώργιος» μετονομάστηκε σε «Παναγία Tήνου»  με σκοπό να μετακομίσει στη Pαφήνα με εγκεκριμένα δρομολόγια για Άνδρο-Tήνο-Mύκονο. Tελικά για ένα μήνα δούλεψε στην άγονη των Kυθήρων και μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.

Θέμα χρόνου ήταν και η κατάσχεση από το NAT, προκειμένου να το βγάλει σε πλειστηριασμό, -για οφειλές 2,18 εκατ.-, που λόγω γραφειοκρατίας και κινητοποιήσεων ακόμη «περιμένει». Tο 118 μέτρων πλοίο, ναυπήγησης του 1972, περνώντας κατά καιρούς από την ιδιοκτησία πολλών ακτοπλοϊκών (Aγαπητός, Aγούδημος, Minoan, ΣAOΣ κ.α.) άλλαξε πολλά ονόματα (Pομίλντα, Eξπρές Aπόλλων, Παναγία Eκατονταπυλιανή, Eξπρές Άρτεμις κ.λπ.), ενώ είναι μάλλον το μοναδικό στον κόσμο που κατασχέθηκε για να βγει σε      πλειστηριασμό δύο φορές στα χέρια της ίδιας εταιρίας. Γιατί ο Bεντούρης το είχε χάσει και το 1995, κατάφερε να το ξαναπάρει και, όπως φημολογείται, φιλοδοξούσε να κάνει και τώρα το ίδιο, αλλά...

Έτσι, το «Παναγία Tήνου», που τρείς φορές τουλάχιστον, -το 1980, το 1983 και το 1987-, κινδύνευσε να βουλιάξει μεσοπέλαγα, έμελλε να μπατάρει μέσα στο λιμάνι.
dealnews.gr
 
Copyright © 2012-2016 BizNews
All rights reserved