ΤΕΛ. ΝΕΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΨΕΙΣ

STARTUPS

7 Ιουνίου 2016

Φόβοι για τσουνάμι επιστροφής εταιρικών αυτοκινήτων

Φόβοι εκφράζονται για τσουνάμι επιστροφής εταιρικών αυτοκινήτων που είτε αποτελούν παροχή σε είδος προς στελέχη εταιριών είτε "εργαλείο" δουλειάς επαγγελματιών, από κατόχους οχημάτων που αποκτήθηκαν με leasing. Για την ώρα, δεν έχουν αρχίσει να επιστρέφονται μισθωμένα αυτοκίνητα, ωστόσο ο αναβρασμός και τα ερωτηματικά στην αγορά απειλούν με κύμα επιστροφής.

Ο λόγος είναι η βαριά φορολόγηση πλέον του χρήστη αυτοκινήτου που έχει αποκτηθεί με leasing, η οποία ανέρχεται στο 80% του κόστους του οχήματος και προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα του χρήστη. Έτσι π.χ., αν το μηνιαίο μίσθωμα ενός αυτοκινήτου σε μια τριετή σύμβαση leasing ανέρχεται σε 500 ευρώ, δηλαδή ετήσιο κόστος 6.000 ευρώ, το 80% δηλ. 4.800 ευρώ προστίθεται στο εισόδημα του χρήστη και φορολογείται αντίστοιχα γι΄ αυτό. Αν δε ο χρήστης ανήκει στην υψηλή φορολογική κλίμακα, τότε χονδρικά στα 4.800 ευρώ καλείται να πληρώσει τα μισά σε επιπλέον φόρο.

Σύμφωνα με όσα πληροφορείται το Capital.gr, στις τράπεζες υπάρχει καταιγισμός ερωτημάτων - που ελάχιστα απέχουν από το να χαρακτηριστούν αιτήματα - σχετικά με το πώς στελέχη που έχουν ως παροχή εταιρικό αυτοκίνητο, μπορούν να το επιστρέψουν. Κάποιος θα υπέθετε ότι το όλο θέμα αφορά τις πολυτελείς Mercedes, BMW ή και τα Audi τραπεζικών στελεχών ή και στελεχών επιχειρήσεων, οπότε… μικρό το πρόβλημα. Μια τέτοια άποψη, βεβαίως, παραγνωρίζει ότι το "τέλος" των ακριβών αυτοκινήτων στους δρόμους σημαίνει κατάρρευση και αντιπροσωπειών αυτοκινήτων ή εταιριών χρονομίσθωσης, καθώς επίσης κατάρρευση των εσόδων για το κράτος, αφού αν καταρρεύσουν οι πωλήσεις δεν θα εισπράττονται ούτε τέλη ταξινόμησης.

Ωστόσο, το θέμα είναι πολύ μεγαλύτερο, αφού τα αυτοκίνητα με leasing αποτελούν "εργαλείο" δουλειάς για πολλούς επαγγελματίες όπως πωλητές, τεχνικούς, ιατρικούς επισκέπτες κ.ά. Κατόπιν αυτού, τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούνται σε ποσοστό 70% από αυτοκίνητα μικρού έως μεσαίου κυβισμού, δηλ. έως 1.400 κυβικά. Και αφορούν χρήστες με ιδιαίτερα… συμπιεσμένους μισθούς (είναι αδύνατον μισθωτός με 500 – 600 ευρώ καθαρά, να πληρώνει και επιπλέον φόρο παροχής σε είδος).

Όσο για τα αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού που δίνονται στα υπόλοιπα στελέχη, δεν αποτελούν κατ΄ ανάγκη παροχή σε είδος. Για παράδειγμα, στον Διευθυντή Πωλήσεων που πραγματοποιεί επαγγελματικά ραντεβού για να στηρίξει τις πωλήσεις της εταιρίας που δουλεύει, εντός και εκτός τυπικού εργασιακού ωραρίου, ένα αυτοκίνητο 1.800 κυβικών πρέπει να θεωρείται παροχή και να επιβαρύνεται γι΄ αυτό κατά 80% στο ετήσιο κόστος του;
capital.gr
 
Copyright © 2012-2016 BizNews
All rights reserved