ΤΕΛ. ΝΕΑ
22 Μαρτίου 2017

Το "έτοιμο φαγητό" είναι μια αγορά 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως στην Ελλάδα

Μπορεί η κρίση να μην έχει αφήσει την κατηγορία του "έτοιμου φαγητού" ανεπηρέαστη καθώς αυτή έχασε περίπου 40% τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί όμως να αντιπροσωπεύει μια αγορά 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα.

Κάθε νοικοκυριό ξοδεύει πάνω από 1500 ευρώ τον χρόνο σε delivery, καφέ «απ’ έξω», snack και λοιπές γρήγορες γαστρονομικές λύσεις. 

Παρότι τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι αποτελούν κυρίαρχη τάση -η αγορά έτοιμου γεύματος από τα super market κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης μιας αγοράς που μπορεί να έχασε το 40% της αξίας της στα χρόνια της κρίσης, εξακολουθεί ωστόσο να αποτελεί μία σημαντική αγορά, με το μέσο νοικοκυριό να ξοδεύει περίπου 125 ευρώ σε αυτές τις αγορές (1.500 ευρώ ανά έτος) και άρα ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισ. ευρώ. 

Μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό για τον δρόμο «food-to-go» και όπως καταγράφει έρευνα του Iνστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), σε δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα, ποσοστό 87% αγοράζει έτοιμο καφέ, 85% αγοράζει γλυκά και σνακ, ίδιο ποσοστό (85%) αγοράζει τυρόπιτα-κρουασάν, 70% προτιμά το έτοιμο κρύο γεύμα, όπως σαλάτες και σάντουιτς, 63% έτοιμο μαγειρευτό φαγητό και 51% έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα. Τα παραπάνω καταδεικνύουν μια σημαντική πρόκληση για τα super market, τα οποία έχουν σχετικά χαμηλή διείσδυση σε ορισμένες κατηγορίες. Κάνοντας Like στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα -->