Γράφει η Στέλλα Λιβανίου, Crowdfunding Consultant*
Στις δύσκολες περιόδους που διανύουμε η χρηματοδότηση μιας επιχειρηματικής ιδέας γίνεται όλο και δυσκολότερη καθώς οι κάνουλες από τις τράπεζες έχουν στερέψει και πολλές φορές η χρηματοδότηση με ίδια κεφάλαια δεν είναι εφικτή.
Σε αυτό το σημείο είναι που έρχεται η εξαιρετικά πετυχημένη λύση του crowdfunding, της χρηματοδότησης δηλαδή από το πλήθος. Στην περίπτωση του crowdfunding, το πλήθος (crowd) ενημερώνεται για την ιδέα από το διαδίκτυο και αποφασίζει να συμβάλλει στην υλοποίησή της με όποιο ποσό θεωρεί ο καθένας ότι μπορεί.
Το crowdfunding εξελίσσεται διαχρονικά με γρήγορους ρυθμούς καθώς μετά το αρχικό rewards-based crowdfunding (μέσω δημοφιλών πλατφορμών όπως τα KickStarter, IndieGoGo, κλπ.) αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και το equity based crowdfunding. Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ το νομικό πλαίσιο του equity based crowdfunding (συμμετοχή στο κεφάλαιο της επιχείρησης) βρίσκεται σε τελικό στάδιο.
Στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος χώρος βρίσκεται σε αρχικό στάδιο παρόλο που κάποιες επιχειρήσεις και νεοσύστατες (startups) έχουν στραφεί σε αυτή τη λύση μέσω πλατφορμών του εξωτερικού. Ελληνική πλατφόρμα equity crowdfunding αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της μέσα στις επόμενες ημέρες ενώ ο συγκεκριμένος κλάδος έχει να αντιμετωπίσει και την έλλειψη ειδικής νομοθετικής πρόβλεψης.
* Η Στέλλα Λιβανίου είναι crowdfunding consultant, ιδρύτρια της Stel-Net. Διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία σε crowdfunding campaigns (KickStarter, IndieGoGo, αλλά και μικρότερες πλατφόρμες) για επιχειρήσεις, startups και ιδιώτες από την Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ευρώπη. Είναι μέλος του American Crowdfunding Investment Association Group, του American Crowdfunding Academy και υποστηρίκτρια του European Crowdfunding Network.
<-- Κάνοντας Like στη σελίδα μας στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα
Στις δύσκολες περιόδους που διανύουμε η χρηματοδότηση μιας επιχειρηματικής ιδέας γίνεται όλο και δυσκολότερη καθώς οι κάνουλες από τις τράπεζες έχουν στερέψει και πολλές φορές η χρηματοδότηση με ίδια κεφάλαια δεν είναι εφικτή.
Σε αυτό το σημείο είναι που έρχεται η εξαιρετικά πετυχημένη λύση του crowdfunding, της χρηματοδότησης δηλαδή από το πλήθος. Στην περίπτωση του crowdfunding, το πλήθος (crowd) ενημερώνεται για την ιδέα από το διαδίκτυο και αποφασίζει να συμβάλλει στην υλοποίησή της με όποιο ποσό θεωρεί ο καθένας ότι μπορεί.
Το crowdfunding εξελίσσεται διαχρονικά με γρήγορους ρυθμούς καθώς μετά το αρχικό rewards-based crowdfunding (μέσω δημοφιλών πλατφορμών όπως τα KickStarter, IndieGoGo, κλπ.) αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και το equity based crowdfunding. Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ το νομικό πλαίσιο του equity based crowdfunding (συμμετοχή στο κεφάλαιο της επιχείρησης) βρίσκεται σε τελικό στάδιο.
Στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος χώρος βρίσκεται σε αρχικό στάδιο παρόλο που κάποιες επιχειρήσεις και νεοσύστατες (startups) έχουν στραφεί σε αυτή τη λύση μέσω πλατφορμών του εξωτερικού. Ελληνική πλατφόρμα equity crowdfunding αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της μέσα στις επόμενες ημέρες ενώ ο συγκεκριμένος κλάδος έχει να αντιμετωπίσει και την έλλειψη ειδικής νομοθετικής πρόβλεψης.
* Η Στέλλα Λιβανίου είναι crowdfunding consultant, ιδρύτρια της Stel-Net. Διαθέτει εκτεταμένη εμπειρία σε crowdfunding campaigns (KickStarter, IndieGoGo, αλλά και μικρότερες πλατφόρμες) για επιχειρήσεις, startups και ιδιώτες από την Αμερική, τον Καναδά, την Αυστραλία και την Ευρώπη. Είναι μέλος του American Crowdfunding Investment Association Group, του American Crowdfunding Academy και υποστηρίκτρια του European Crowdfunding Network.
Tags:
crowdfunding