Trending

Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης "τράβηξε" το διαφημιστικό budget του ΕΟΤ - θολό τοπίο

Για πρώτη φορά ο ΕΟΤ έστειλε εφέτος το διαφημιστικό του πρόγραμμα προς έγκριση στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, μετά τη νομοθετική παρέμβαση του υπουργείου Επικρατείας που ζητούσε από τους φορείς του δημοσίου να εφαρμόσουν τη σχετική νομοθεσία, δημοσιοποιώντας όχι μόνο την κατανομή των διαφημιστικών κονδυλίων αλλά και την αιτιολόγηση αυτής.

Μπήκε έτσι τέλος σε μια θολή κατάσταση που άφηνε περιθώρια για σκιώδεις κινήσεις, καθώς τα ποσά που διατίθενται, είναι μεγάλα και σε τέτοιες περιπτώσεις η διαφάνεια είναι εκ των ων ουκ άνευ.
Το διαφημιστικό κονδύλι του ΕΟΤ άλλωστε είναι εντυπωσιακό: Για το 2016 προβλέπεται να διαθέσει 19.440.960 ευρώ για διαφήμιση εντός και εκτός Ελλάδας.

Δεν θα πρέπει άλλωστε να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η απροθυμία των υπηρεσιακών στελεχών ήταν αρχικά εντυπωσιακή. Φαίνεται ότι παρά την πρωτοφανή οικονομική κρίση, που περνά η χώρα, κάποιοι δυσκολεύονται να αντιληφθούν ότι το πάρτι με τα χρήματα του ελληνικού λαού, έφτασε στο τέλος του.

Τελικά όμως ο ΕΟΤ συμμορφώθηκε με τη νομοθεσία, οι πιέσεις άρχισαν να αποδίδουν και τους τελευταίους τρεις μήνες κατατέθηκαν περισσότερα διαφημιστικά προγράμματα από ό,τι τα προηγούμενα τρία χρόνια.

Το δεύτερο υψηλότερο ποσό δημόσιου φορέα που υποβλήθηκε στη Γραμματεία ήταν της Περιφέρειας Ανατολικού Αιγαίου, ύψους 4.000.000 ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε λόγω του προσφυγικού.

Οι φορείς του δημοσίου υποτίθεται πως ήταν ούτως ή άλλως υποχρεωμένοι να δημοσιοποιούν τα διαφημιστικά τους προγράμματα με βάση το νόμο 2328 του 1995 (επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου). Ο νόμος αυτός όμως δεν είχε εφαρμοστεί ποτέ, αν και το 1997 είχε εκδοθεί και το Προεδρικό Διάταγμα που προέβλεπε τους όρους και τη διαδικασία ανάθεσης, καθώς και την έγκριση από τον (τότε) υπουργό Τύπου και ΜΜΕ των προγραμμάτων προβολής των φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν υπήρξαν δύο τροποποιητικοί νόμοι (3021/2002 και 3166/2003). Ωστόσο ελάχιστοι φορείς κατέθεσαν φάκελο με την κατανομή των διαφημιστικών τους κονδυλίων στα 20 αυτά χρόνια, ως όφειλαν, με συνέπεια έλλειμμα διαφάνειας στην κατανομή της διαφήμισης του δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα.

Τους τελευταίους τρεις μήνες όμως ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης 
Κρέτσος ξεκίνησε ένα νέο κύκλο πιέσεων προς τους φορείς του δημοσίου για να εφαρμόσουν τη νομοθεσία, που είχε εν τω μεταξύ επικαιροποιηθεί με το νόμο 4339/2015, την υπ’ αριθμ. 50/22.12.2015 ΠΥΣ και εγκύκλιο που εκδόθηκε στη συνέχεια.

Η επικαιροποιημένη νομοθεσία προβλέπει ειδικότερα:
*(Ηλεκτρονική) υποβολή φακέλου ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων των ετήσιων επικοινωνιακών προγραμμάτων των φορέων καθώς και της τυχόν κατανομής αυτών.
*Παροχή έγκρισης στα υποβαλλόμενα ετήσια επικοινωνιακά προγράμματα είτε ως έχουν είτε μετά από προσαρμογή τους στη συνέχεια ειδικής αιτιολόγησης εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας
για τις ελλείψεις τους καθώς και πιθανής πρότασης θεραπείας από αυτήν.
*Εάν η Γενική Γραμματεία διαπιστώσει ότι δύο ή περισσότερα επικοινωνιακά προγράμματα φορέων δύνανται να συνδυασθούν ή να συγχωνευθούν προς το σκοπό της αποτελεσματικότερης επίτευξης των στόχων τους και των στόχων του στρατηγικού σχεδίου εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής, δύναται να το προτείνει με τεκμηριωμένη της πρόταση

Στην αποστολή αιτήματος για έγκριση της διαφημιστικής δαπάνης πέρα από τον ΕΟΤ είχε αντιδράσει αρχικά και η Περιφέρεια Αττικής, φέρεται όμως να παρενέβη σχετικά η Ρένα Δούρου, ενώ από τους πρώτους που είχαν συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις τους ήταν ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης (ΚΚΕ) και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος.
news247.gr
Νεότερη Παλαιότερη