Trending

2o Marketing Barometer της ΕΕΔΕ: Ενδιαφέροντα συμπεράσματα

H πελατοκεντρικότητα και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, μεταξύ άλλων, οι marketers σήμερα στη χώρα μας. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε η συζήτηση για τα αποτελέσματα του Marketing Barometer 2016, η παρουσίαση του οποίου πραγματοποιήθηκε πρόσφατα σε ειδική εκδήλωση.

Η έρευνα για το 2ο Marketing Barometer διεξήχθη το καλοκαίρι του 2016, με στόχους τη συστηματική διερεύνηση και καταγραφή των τάσεων στο χώρο του Μάρκετινγκ στην Ελλάδα, των στάσεων και των συμπεριφορών των στελεχών Μάρκετινγκ και τη βελτίωση της αξίας που προσφέρει το Μάρκετινγκ στις Επιχειρήσεις  και στην Κοινωνία. Πρόκειται για μια ερευνητική προσπάθεια βαθύτερης κατανόησης του κλάδου και των εξελίξεων στον χώρο του Μάρκετινγκ από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (ΕΙΜ) της Ελληνικής Εταιρίας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ) και την  Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.). Στην έρευνα συμμετείχαν 175 αvώτατα στελέχη Μάρκετινγκ από ελληνικές  και πολυεθνικές επιχειρήσεις, τόσο Βusiness-to-Business (B2Β) όσο και Business-to-Consumer (Β2C). Οι κλάδοι  που εκπροσωπήθηκαν ήταν: Βιομηχανία, Λιανικό Εμπόριο, Χονδρικό Εμπόριο, Τράπεζες, Υπηρεσίες, Τηλεπικοινωνίες, Τουρισμός και Κατασκευές.

Η έρευνα ανίχνευσε τους εξής άξονες: Δυναμική Αγοράς. Επιχειρησιακή Στρατηγική. Επικέντρωση στον Πελάτη/Καταναλωτή. Προϋπολογισμοί Μάρκετινγκ. Ψηφιακό Μάρκετινγκ. Οργάνωση Μάρκετινγκ. Ηγεσία Μάρκετινγκ. Απόδοση Δραστηριοτήτων Μάρκετινγκ.

Την εκδήλωση προλόγισε το Μέλος της Δ.Ε. του ΕΙΜ, Νίκος Ματθαίος και χαιρέτισαν οι Μάρκος Φραγκουλόπουλος, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΙΜ και ο καθηγητής Γιώργος Αυλωνίτης πρόεδρος της ΕΛΑΜ. Τα ευρήματα από το 2ο Marketing Barometer  και τους προβληματισμούς που προέκυψαν παρουσίασαν οι Προκόπης Θεοδωρίδης, επίκουρος καθηγητής Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Πατρών και Γενικός Γραμματέας της ΕΛΑΜ και Μαρίνα Καραστεργίου, Αντιπρόεδρος της ΔΕ του ΕΙΜ.

Τα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν από το Marketing Barometer 2016 είναι τα εξής: 
- Τα στελέχη Μάρκετινγκ είναι περισσότερο αισιόδοξα για την πορεία της επιχείρησής τους – για την ελληνική  οικονομία είναι περισσότερο απαισιόδοξα και από το 2015
- Η τριάδα των στρατηγικών επιλογών είναι η προσπάθεια της επιχείρησης να αναπτυχθεί με δικά της μέσα, η μείωση κόστους και η αναζήτηση συνεργασιών
- Το «Κτίσιμο της επωνυμίας – Brand» αποτελεί την κυρίαρχη επιλογή με συνακόλουθες την εστίαση στην «Καινοτομία» και  στην «Ενδυνάμωση των Σχέσεων Εμπιστοσύνης με τους Πελάτες»
- Ο Προϋπολογισμός Μάρκετινγκ έχει μειωθεί συγκριτικά με το 2015
- Τα Παραδοσιακά Διαφημιστικά Μέσα παραμένουν στην κορυφή της κατανομής του προϋπολογισμού και την τριάδα συμπληρώνουν τα Ψηφιακά Μέσα και οι Προωθητικές Ενέργειες 
- Digital Marketing και Προωθητικές ενέργειες έχουν παρουσιάσει την μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2015
- Η Διαμόρφωση της ιστοσελίδας της επιχείρησης, η διαχείριση των Κοινωνικών Δικτύων και η Ψηφιακή Διαφήμιση είναι η τριπλέτα με την μεγαλύτερη απορρόφηση του προϋπολογισμού για Digital Marketing 
- Οι τρεις προσκλήσεις του Μάρκετινγκ στα κοινωνικά δίκτυα είναι: Ανάπτυξη Social Media Portfolio. Μέτρηση της Αποτελεσματικότητας. Αναζήτηση και Προσέλκυση Υποψήφιων Πελατών 
- Συνεχίζουν τα Στελέχη Μάρκετινγκ να έχουν την ευθύνη κυρίως για την επικοινωνία και το Branding.
- Μεγαλύτερο Προϋπολογισμό Μάρκετινγκ, περισσότερη Ευελιξία και Εκπαίδευση σε Ψηφιακά Μέσα είναι αυτά που αναζητούν τα στελέχη Μάρκετινγκ για να μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικά. 

Η εκδήλωση της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του 2ου Marketing Barometer έκλεισε με συζήτηση που συντόνισαν οι κ.κ. Φραγκουλόπουλος και Αυλωνίτης και τοποθετήσεις από τους Πάνο Μπόλλα, Brand - Marketing Communication & Sponsorship Director του ΟΠΑΠ, Κώστα Σταματάκη, Chief Marketing & Customer Officer της Dixons South East Europe - Kotsovolos και Διονύση Τσίτο, Retail Marketing Director του Forthnet Group. Κάνοντας Like στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα -->
Νεότερη Παλαιότερη