Σύμφωνα με το σχετικό διαδικτυακό δημοσίευμα της DW, το οποίο υπογράφει ο Παναγιώτης Κουπαράνης, σχεδόν όλα τα προϊόντα που προσφέρει το κατάστημα του Βερολίνου προέρχονται από την Ελλάδα.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται, δεκάδες χιλιάδες άτομα περνούν καθημερινά από την κεντρική πλατεία του Βερολίνου Αλεξάντερ Πλατς για να ψωνίσουν, να αλλάξουν τρένα, τραμ, μετρό, λεωφορεία. Η μεγάλη κινητικότητα έχει συνέπειες και για τα καταστήματα εστίασης: συνήθως πρόκειται για μαγαζιά φαστ φουντ. Ένα από αυτά είναι και το Gregory's Coffee. Πίσω από αυτή την ονομασία κρύβεται το μεγαλύτερο ελληνικό δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ «Γρηγόρης». Στα πάνω από 300 καταστήματα στην Ελλάδα, Κύπρο, Μπαχάμες και Ρουμανία προστέθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου και το κατάστημα στο Βερολίνο. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του επιχειρηματία Νίκου Δραμιτινού ο οποίος είναι γενικός franchisee, δηλαδή δικαιοδόχος, των 30 καταστημάτων του «Γρηγόρη» στην Κρήτη.
Πριν κάνει το βήμα να ανοίξει το κατάστημα στο Βερολίνο έκανε μια πρώτη έρευνα αγοράς στην... Κρήτη: «Στην Κρήτη πολλοί πελάτες μας το καλοκαίρι είναι Γερμανοί», λέει ο Ν. Δραμιτινός. «Άρα, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε αν μας προτιμούν οι Γερμανοί ή όχι. Έτσι πήραμε λοιπόν την απόφαση να έρθουμε και στη Γερμανία.» Βέβαια, στην Αλεξάντερ Πλατς τα νοίκια είναι πανάκριβα. Δεν είναι υπέρογκο να πληρώνει κανείς για 80 τ.μ. 15.000 ευρώ το μήνα; Όχι, λέει ο Νίκος Δραμιτινός: «Το πρόβλημα δεν είναι το νοίκι αλλά να είσαι τυχερός και να βρεις το κατάλληλο σημείο.» Αυτό όμως δεν αρκεί, προσθέτει ο υπεύθυνος του καταστήματος στο Βερολίνο Στέλιος Στιβακτάκης: «Εμείς δεν έχουμε την αναγνωρισιμότητα που έχουμε στην Ελλάδα. Όμως το μεγαλύτερο όπλο μας είναι η ποιότητά μας.»
Η «ναυαρχίδα» των προϊόντων που διατίθενται στο κατάστημα είναι ο πράγματι καλός καφές που πουλιέται σε μια ανταγωνιστική τιμή για την περιοχή. Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα προϊόντα έρχονται από την Ελλάδα – ακόμη και τα πορτοκάλια για τους χυμούς που είναι από τα Χανιά. Μια άλλη ιδιαιτερότητα του καταστήματος είναι ότι τα κλασικά ελληνικά φαγώσιμα διατηρούν την αρχική τους ονομασία – για παράδειγμα η τυρόπιτα, η κασερόπιτα ή η σπανακόπιτα. «Επιλέξαμε πολύ συνειδητά αυτή τη στρατηγική», εξηγεί η υπεύθυνη για το μάρκετινγκ Νένα Πολυχρονίδου. «Οι πελάτες μπορούν να δουν άλλωστε τα πάντα στις βιτρίνες. Επίσης, τονίζουμε την προέλευση των προϊόντων, κάτι που είναι πολύ βασικό - επειδή είναι πρώτες ύλες ελληνικές και είναι προϊόντα ΠΟΠ», δηλαδή προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης.
Η «φιλοσοφία» της εταιρίας φαίνεται να έχει επιτυχία. Αν και διαθέτει μόλις 20 θέσεις εντός του καταστήματος, καθημερινά επισκέπτονται τον «Γρηγόρη» κατά μέσο όρο 500 άτομα, εκτιμά ο Στέλιος Στιβακτάκης. Βέβαια έρχονται και Έλληνες, αλλά στην πλειοψηφία τους οι πελάτες είναι Γερμανοί και πολλοί άλλοι από διάφορες άλλες εθνικότητες. Αυτός είναι ο λόγος που το προσωπικό δεν θα πρέπει να μιλά μόνο πολύ καλά γερμανικά αλλά και αγγλικά.
Οι εμπειρίες στο Βερολίνο έδωσαν στο Νίκο Δραμιτινό το θάρρος για το επόμενο βήμα: «Λειτουργήσαμε ένα χρόνο για να δούμε πώς συμπεριφέρεται η αγορά. Διαπιστώσαμε ότι τα νούμερά μας είναι πάρα πολύ καλά. Στόχος μας είναι να έχουμε ως το καλοκαίρι τέσσερα με πέντε μαγαζιά.» Το επόμενο ανοίγει αρχές Φεβρουαρίου στο Έρλανγκεν, μια πόλη δίπλα στη Νυρεμβέργη.
Η εκπαίδευση του προσωπικού αλλά και του δικαιοδόχου του καταστήματος θα γίνει αυτό το μήνα στο Βερολίνο. Εδώ θα λειτουργήσει από το Μάρτιο και ένα δεύτερο μαγαζί στην περιοχή Νοϊκέλν, ενώ γίνονται διαπραγματεύσεις και για άλλους δύο χώρους σε κεντρικά σημεία της πόλης. matrix24.gr Κάνοντας Like στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα -->
Tags:
επιχειρήσεις