Trending

Επηρεάζει το Airbnb τις επιδόσεις των ξενοδοχείων; Και εάν ναι, πόσο;

Tα σπίτια της Airbnb δεν αποτελούν απλώς συμπληρωματικό προϊόν της αγοράς καταλύματος, αλλά παρουσιάζουν χαρακτηριστικά υποκατάστασης κατά τη μακροπρόθεσμη επίδρασή τους στις πωλήσεις των ξενοδοχείων. 

Αυτό είναι ένα από τα κεντρικά συμπεράσματα μελέτης που διενήργησαν δύο εκπρόσωποι της ακαδημαϊκής κοινότητας στους τομείς φιλοξενίας και ψυχολογίας, Dr. Manisha Singal (Virginia Tech University) και Dr. Jonathan Templin (University of Kansas), η οποία δημοσιεύθηκε στην International Journal of Hospitality Management.

Οι δύο ακαδημαϊκοί ανακάλυψαν ότι η επίδραση της Airbnb στις πωλήσεις ξενοδοχείων είναι πολύπλοκη και φαίνεται να βασίζεται στη σύγκριση που κάνουν οι καταναλωτές σε επίπεδο τιμών και value από τα 2 προϊόντα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι οι επισκέπτες διερευνούν τις πιθανότητες διαμονής σε ξενοδοχείο είτε σε Airbnb κατά την κράτηση συγκρίνοντας τα οφέλη για κάθε μοντέλο μέσα από κριτικές ταξιδιωτών.


Τα αποτελέσματα της μελέτης αποτελούν ένδειξη ότι η Airbnb είναι σε θέση να αποτελέσει εμπόδιο για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, καθώς και ότι όσο περισσότερο οι χρήστες της πλατφόρμας μένουν ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους, τόσο πιο πιθανό είναι να μειωθεί η ζήτηση για ξενοδοχειακά δωμάτια.

Επομένως, οι διευθυντές ξενοδοχείων χρειάζεται να γνωρίζουν τα επίπεδα υπηρεσιών και τις τιμές που προσφέρονται στην Airbnb και άλλες πλατφόρμες στην οικονομία διαμοιρασμού. Η προσφορά της Airbnb σε τοπικό επίπεδο δε μπορεί πλέον να παραγνωριστεί και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στην ανάπτυξη στρατηγικών ανάπτυξης εσόδων. 

Η Airbnb σταδιακά επιβραδύνει τη βιομηχανία φιλοξενίας, υπερβαίνοντας το συμπληρωματικό ρόλο που επικαλούνται οι ιδρυτές της, τονίζει η μελέτη.

Ο αντίκτυπος της οικονομίας διαμοιρασμού δεν σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τον όγκο της προσφοράς στην πλατφόρμα, αλλά με την τιμολογιακή πολιτική και την ισορροπία τιμής-value όπως γίνεται αντιληπτή από τους επισκέπτες.

Για την άντληση συμπερασμάτων, εξετάσθηκε η αγορά του Σαν Φρανσίσκο. Διερευνήθηκε, ειδικότερα, ο αντίκτυπος της ανάπτυξης της προσφοράς Airbnb και της ικανοποίησης χρηστών στη λειτουργία των ξενοδοχείων, και εάν διαφορετικές κατηγορίες ξενοδοχείων επηρεάζονται από τη δυναμική της Airbnb.

Οι καλές κριτικές στην Airbnb ρίχνουν τα έσοδα των ξενοδοχείων
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκε ότι το σύνολο των προσφερόμενων σπιτιών στην Airbnb δεν επηρεάζει την προοπτική ανάπτυξης των εσόδων ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) των ξενοδοχείων, κάτι που επιβεβαιώνει το επιχείρημα ότι η προσφορά της Airbnb αποτελεί συμπληρωματική υπηρεσία στον κλάδο.

Ωστόσο, η μέση τιμή της προσφοράς Airbnb μπορεί να έχει αντίκτυπο στο RevPAR ο οποίος ποικίλει ανά διαφορετικά τμήματα της βιομηχανίας. Οι τιμές σπιτιών της Airbnb είχαν θετικό αντίκτυπο στο ξενοδοχειακό RevPAR. Όσο υψηλότερη ήταν η τιμή των σπιτιών στη πλατφόρμα, τόσο υψηλότερο ήταν το RevPAR των ξενοδοχείων της περιοχής.

Επίσης, η άνοδος στην ποιότητα των υπηρεσιών της Airbnb έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στις ξενοδοχειακές επιδόσεις. Όσον υψηλότερη η βαθμολογία ικανοποίησης στην Airbnb, τόσο χαμηλότερο το RevPAR στα ξενοδοχεία του δείγματος. 

Κάθε αύξηση των κριτικών ενός σπιτιού της Airbnb, συνοδευόταν από αρνητικό αντίκτυπο στο ξενοδοχειακό RevPAR της τάξης του -25,5 δολαρίων. tornosnews.gr
Συνδεθείτε μαζί μας στο Facebook και ενημερωθείτε πρώτοι για τα νέα άρθρα -->
Νεότερη Παλαιότερη