Trending

Crowdfunding: αποτελεσματικός τρόπος χρηματοδότησης


Η «χρηματοδότηση από το πλήθος» (“crowdfunding”, ή διαδικτυακή μικροχρηματοδότηση) είναι μια παλιά ιδέα, που εν μέρει βασίζεται σε συνδρομητικά επιχειρηματικά μοντέλα τα οποία δημιουργήθηκαν πριν από αιώνες. Στη βάση της είναι μια πολύ απλή ιδέα, η οποία προσφέρει οφέλη και στις δύο εμπλεκόμενες πλευρές. Κάθε χρήστης μπορεί να συνεισφέρει δίνοντας από μόλις ένα ευρώ μέχρι αρκετές εκατοντάδες, ανάλογα με τα προσφερόμενα πακέτα χρηματοδότησης που ορίζει ο δημιουργός της καμπάνιας. Για να αυξήσει τις πιθανότητες στήριξης από τους ιδιώτες, η επιχείρηση προσφέρει κάποια αποκλειστικά προνόμια. Για παράδειγμα, οι πρώτοι υποστηρικτές μπορούν να αποκτήσουν το τελικό προϊόν με σημαντική έκπτωση ή να λάβουν μια συλλεκτική έκδοση και άλλα δώρα. Έτσι, όλοι έχουν κάποιο κίνητρο.

Η χρηματοδότηση από το πλήθος είναι εφικτή χάρη σε ειδικευμένες διαδικτυακές πλατφόρμες που παρέχουν την απαιτούμενη ασφάλεια συναλλαγών και τα απαραίτητα εργαλεία για τη διαχείριση της καμπάνιας. 

Τα συστατικά της επιτυχίας

Για τη δημιουργία μιας επιτυχημένης καμπάνιας, υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορούν να αποδειχθούν σωτήριες. 

1) Πριν η καμπάνια σας ξεκινήσει, φροντίστε να ενημερώσετε όλες τις ιστοσελίδες όπου υπάρχει παρουσία της εταιρείας σας, όπως για παράδειγμα το LinkedIn και τα κοινωνικά δίκτυα. Έτσι, δημιουργείται η εντύπωση αξιοπιστίας στο κοινό, μιας εταιρείας που έχει ήδη δημόσια παρουσία. 

2) Γυρίστε ένα σύντομο βίντεο όπου θα εξηγείτε τι είναι αυτό που θέλετε να δημιουργήσετε και δείξτε σε λειτουργία έναν «πιλότο» που έχετε φτιάξει. Έχετε πολύ περισσότερες πιθανότητες χρηματοδότησης αν το κοινό και οι πιθανοί επενδυτές βλέπουν στην πράξη τι είναι αυτό που θα αγοράσουν. 

3) Επιλέξτε την κατάλληλη πλατφόρμα. Σε κάθε περίπτωση, διαβάστε προσεκτικά τους όρους χρήσης κάθε υπηρεσίας.

4) Να επικοινωνείτε τακτικά με τους υποστηρικτές σας (η κάθε πλατφόρμα σας προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία γι’ αυτό), ενημερώνοντάς τους για την πρόοδο του project σας, δημοσιεύοντας νέες φωτογραφίες που θα αυξήσουν το ενδιαφέρον και εξηγώντας τις δυσκολίες σας αν προκύψει κάποιο εμπόδιο.

Ένας ειδικευμένος και έμπειρος σύμβουλος crowdfunding όπως η Stelnet μπορεί να σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε το ποσό που θα συγκεντρώσετε μέσω crowdfunding.

Τι να προσέξετε

Από την πλευρά της εταιρείας, θα πρέπει να υπάρχει μια ιδέα, η οποία να έχει περάσει το αρχικό στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης (αν πρόκειται για προϊόν) ή να έχει ολοκληρωθεί το επιχειρηματικό πλάνο (αν πρόκειται για υπηρεσία). Σε διαφορετική περίπτωση, θα συναντήσετε πολλά εμπόδια στην πορεία και θα δυσαρεστήσετε το κοινό σας.

Μην ξεκινάτε μια καμπάνια χρηματοδότησης αν δεν είστε έτοιμοι να προσφέρετε ένα αξιοπρεπές προϊόν ή υπηρεσία στο κοινό που θα σας στηρίξει. 

Μελετήστε πολύ προσεκτικά τους όρους χρήσης μιας υπηρεσίας. 

Ακόμη κι αν μια καμπάνια χρηματοδότησης από το πλήθος δεν στεφθεί με επιτυχία, να θυμάστε ότι από την προσπάθεια θα έχετε αποκομίσει δημοσιότητα, θα έχετε προσελκύσει ενδιαφέρον και θα έχετε λάβει feedback από τον κόσμο. Όλα αυτά είναι πολύτιμα όσο και το χρηματικό ποσό που χρειάζεστε. 

Stelnet.io Σύμβουλος Crowdfunding 
Η Stelnet.io είναι σύμβουλος Crowdfunding με πάρα πολλά και επιτυχημένα projects στο ενεργητικό της.
Κάνοντας Like στο Facebook ενημερώνεστε άμεσα για τα νέα άρθρα -->
Ας συνδεθούμε στο LinkedIn για να διαβάζετε πρώτοι τα άρθρα -->
Νεότερη Παλαιότερη