Trending

Γενέθλια 60 χρόνων της ΝΑSA

Γράφει η Marie L.

Με την αποστολή του τεχνητού δορυφόρου από την ΕΣΣΔ το 1957 αναστατώθηκε ο Λευκός Οίκος. Οι Αμερικανοί ένιωσαν ότι επηρεάζεται η τεχνολογική ανωτερότητα και η ασφάλεια των ΗΠΑ και του δυτικού κόσμου κατά συνέπεια. Στη συνέχεια στις 29 Ιουλίου του 1958 ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντουάιτ Αιζενχάουερ ίδρυσε την ομοσπονδιακή υπηρεσία που είχε ως αντικείμενο τα διαστημικά ταξίδια των ΗΠΑ. Ονομάστηκε Εθνική Διοίκηση Αεροναυτικής και Διαστήματος (NASA). Η ίδρυσή της στηρίχτηκε στην τεχνολογία της Γερμανίας τα τελευταία 20 έτη την οποία διηύθυνε ο Βέρνερ φον Μπράουν.

Οι ΗΠΑ έδωσαν στον Μπράουν την αμερικανική υπηκοότητα. Ήταν υπεύθυνος για τα διαστημικά ταξίδια των ΗΠΑ. Μέσα στην ατμόσφαιρα του Ψυχρού Πολέμου και του ανταγωνισμού του εξοπλισμού δημιουργήθηκε ο ανταγωνισμός για τη δραστηριότητα στο Διάστημα. Η Σοβιετική Ένωση είχε διατηρήσει μυστικότητα για τη διαστημική δραστηριότητα και αρχικά εμφανιζόταν πιο μπροστά από τις ΗΠΑ. Εκείνη πρώτα απέστειλε ανθρώπους στο Διάστημα. Βλέπουμε έτσι πως είναι διάσημος ο Γιούρι Γκαγκάριν όχι όμως και ο Άλαν Σέπαρντ που πραγματοποίησε το ίδιο ταξίδι με διαφορά 20 ημερών. Ο Λευκός Οίκος προσπάθησε να είναι πρώτος στον αγώνα αυτόν. Ήθελε να είναι  Αμερικανοί οι πρώτοι άνθρωποι που θα περπατούσαν στη Σελήνη.

Συνεπώς, κατασκευάστηκε το πρόγραμμα ''Απόλλων'' που άρχισε στο ξεκίνημα της δεκαετίας του 1960. Στις 20 Ιουλίου 1969 η αποστολή ''Απόλλων'' πραγματοποίησε μεγάλη επιτυχία αφού  οι άνθρωποι της αποστολής περπάτησαν πάνω στη Σελήνη και έβαλαν την αμερικάνικη σημαία σ'αυτήν. Στη συνέχεια άλλος τομέας αντιπαλότητας ήταν η τοποθέτηση διαστημικών σταθμών σε τροχιά γύρω από τη Γη και σ' αυτόν τον τομέα πρωτοπόροι ήταν οι Σοβιετικοί και συνέχισαν οι Αμερικανοί δύο χρόνια αργότερα. Έπειτα δημιουργήθηκε ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός που συνεργάζεται με διαστημικές υπηρεσίες από όλο τον κόσμο. Σχετικά με τους διαστημικούς σταθμούς παρατηρούμε ότι η Σοβιετική Ένωση διαθέτει προγράμματα  περισσότερο στρατιωτικού χαρακτήρα ενώ η NASA αναπτύσσει όλο και πιο πολύ και πιο σύνθετες επιστημονικές επιστολές. Μετά το πρόγραμμα ''Pionner''  η αποστολή των διδύμων  διαστημικών σκαφών'' Voyager''  το 1977 σημάδεψε τη διαστημική εξερεύνηση. Αυτά τα δύο σκάφη ταξιδεύουν ακόμη έξω από το πλανητικό μας σύστημα στο διαστρικό κενό. Αργότερα συνεχίστηκε η αποκάλυψη του τί υπάρχει στο ηλιακό μας σύστημα από τη ΝASA.

Μια άλλη εξέλιξη για τη ΝASA Αποτελεί το 1990 το πρώτο διαστημικό τηλεσκόπιο, το Hubble.

H  ενέργεια αυτή ήταν μια πραγματική επανάσταση για την αστρονομία και για άλλους τομείς. Με τα διαστημικά τηλεσκόπια άλλαξε ο τρόπος  που βλέπαμε και καταλαβαίναμε το Σύμπαν και τα κοσμικά φαινόμενα. Περισσότερο με το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler ανακαλύφθηκαν χιλιάδες πλανήτες έξω  από το ηλιακό μας σύστημα. Έκπληξη θα είναι και τα επόμενα  που θα στείλει  η NASA στο Διάστημα, σαν το James Webb.Αυτά θα ψάξουν για ένα πλανήτη που μπορεί να φιλοξενήσει τη ζωή ή ακόμη και μια νέα Γη. Εξάλλου, η ΝASA σχεδιάζει την αναζήτηση μορφών ζωής, έστω και σε μικροβιακό επίπεδο σε δορυφόρους του Δία και του Κρόνου. Επίσης θέλει να δημιουργήσει επανδρωμένη αποστολή στον Άρη και αποστολές σε δορυφόρους, όπως στον Τιτάνα, που έχουν σκοπό την ανακάλυψη περιοχών όπου μπορούν να ζήσουν άνθρωποι (σε βάσεις και αποικίες).

Η NASA  οργανώνει εκατοντάδες υπό εξέλιξη προγράμματα ανάπτυξης καινούριων διαστημικών τεχνολογιών. Ένα από αυτά είναι το καινούριο σύστημα προώθησης όπως αυτό που διαθέτει το ''Enterprise'' στο Star Trek. Eτσι θα σταλούν από τη Γη σε άλλους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος διαστημόπλοια σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Νεότερη Παλαιότερη