ΤΕΛ. ΝΕΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΨΕΙΣ

STARTUPS

6 Σεπτεμβρίου 2016

Το μεγάλο κανόνι που "πονοκεφαλιάζει" τους Έλληνες εφοπλιστές

Ένα "κανόνι" άνευ προηγουμένου στην άλλη πλευρά του πλανήτη προκαλεί πονοκεφάλους στον Ελληνικό εφοπλιστικό χώρο.

Πρόκειται για το αίτημα που υπεβλήθη την περασμένη εβδομάδα από την 7η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τη Hanjin Shipping, η οποία  ζήτησε προστασία από τους πιστωτές της.

Παρότι το μερίδιο αγοράς της ναυτιλιακής βρίσκεται στο 2,9% της συνολικής δυναμικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο το αίτημα για δικαστική προστασία προκαλεί αναταράξεις στη διεθνή αγορά εκτινάσσοντας τα ναύλα στη σποτ αγορά, την ίδια στιγμή που τα πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας εμποδίζονται από το να προσεγγίσουν τα λιμάνια, υπό το φόβο ότι τα τερματικά δεν θα πληρωθούν. 

Όπως σημειώνει η Clarksons Research, η κατάρρευση της εταιρείας οδήγησε σε διάφορες δυσλειτουργίες την αγορά. Σύμφωνα με τον οίκο η εξέλιξη αναμένεται να έχει σημαντική επίπτωση στα ναύλα, και ήδη οι πρώτες αναφορές δηλώνουν ότι οι τιμές για κάποια δρομολόγια ήδη διογκώθηκαν. Επίσης αλλαγές αναμένονται και στην αγορά των charter.

Ήδη ο δείκτης World Container Index (WCI) καταγράφει σημαντική αύξηση με τα ναύλα για τα εμπορευματοκιβώτια στη spot αγορά να καταγράφουν αύξηση έως  και 40% για κάποιες συναλλαγές. 

Επιπτώσεις για τους Έλληνες

Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές ναυτιλιακές, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ναυλώσει στη Hanjin οι εταιρείες Navios Maritime Partners και Danaos. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις για τη Danaos τα ναύλα των 8 πλοίων στην υπό πτώχευση ναυτιλιακή ανέρχονται στα 560 εκ. δολάρια (επί συνόλου ναυλοσυμφώνων ύψους 2,8 δις δολαρίων της Danaos). Η Navios Maritime Partners με τη σειρά της έχει ναυλώσει δύο φορτηγά containerships στη νοτιοκορεατική εταιρεία χωρίς όμως οι επιπτώσεις να εκτιμώνται από τους αναλυτές ως σημαντικές. 

Εκτός από τους εφοπλιστές που έχουν ναυλώσει πλοία τους στη Hanjin υπάρχουν εταιρείες που θα κινηθούν προκειμένου να καλύψουν τα κενά που δημιουργούνται στην αγορά από την κατάρρευση. Ήδη μια πρώτη κίνηση για αντικατάσταση πλοίου της Hanjin έγινε από τη Euromar, στην οποία συμμετέχει η Euroseas (Α. Πίττας). 

Περισσότερο ωφελημένοι, σύμφωνα με την Alphaliner θα είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία ανάλογης χωρητικότητας. 
capital.gr


 
Copyright © 2012-2016 BizNews
All rights reserved